WAAROM BEGINNEN MET WHY?
Waarom werken jobpostings voor hoogopgeleide specialisten op vacaturesites meestal niet? Heel eenvoudig. Zo’n jobposting geeft geen onderscheidend en authentiek antwoord op de vraag waarom. Een jobposting geeft aan dat er een vacature is, wat de arbeidsvoorwaarden zijn en wat het bedrijf verwacht van de nieuwe kandidaat. Maar is dat interessant voor iemand die uit verschillende aanbiedingen kan kiezen? Potentiële kandidaten zijn vaak latente zoekers. En die hebben in de regel geen probleem. Die worden namelijk door hun huidige werkgever gekoesterd en in de watten gelegd.
Voordat zulke kandidaten zich voor langere tijd aan je gaan binden, willen ze ervaren wie je echt bent als bedrijf. Een organisatie van vlees en bloed waarnemen. Transparantie voelen. En bovenal: antwoord krijgen op de vraag waarom.
Laat dus zien wat je als bedrijf beweegt. Wat je drijfveren zijn. Wat je voelt. Hoe je in de samenleving staat. Maar ook: waarom je uniek bent.
Dán springt er een vonk over. Gaan er ogen glimmen. En ontstaat er aantrekkingskracht.