BOUW EEN STERK WERKGEVERSMERK.
Een snelle wervingsactie biedt meestal nauwelijks soelaas als er structureel personeelstekorten ontstaan. Wat wél werkt -zéker voor de lange termijn- is het bouwen aan een sterk werkgeversmerk. Employer branding. Daarmee trek je -ook op de lange termijn- medewerkers aan die daadwerkelijk goed bij je bedrijf of organisatie passen, én vergroot je de betrokkenheid en het draagvlak bij huidige medewerkers, de belangrijkste ambassadeurs.
Je employer brand is dan ook een uitstekende basis om beleid op te ontwikkelen. Niet alleen om een gemakkelijker instroom voor de juiste medewerkers te realiseren of om de motivatie van het huidige human capital stevig te verankeren, maar omdat het all-over voor een succesvolle koers van je onderneming of organisatie zorgt. Het raakt je visie, je missie en je doelstellingen. Dat werkt vanzelfsprekend ook door als een positieve bevestiging richting alle stakeholders en influencers. In je marketingbeleid, corporate en richting de arbeidsmarkt.
Het trekt aan. Je bedrijf wordt een magneet. In alle opzichten.