beet AMC | Waarom het werkgeversverhaal vaak beter door werknemers kan worden verteld.
637
post-template-default,single,single-post,postid-637,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

Waarom het werkgeversverhaal vaak beter door werknemers kan worden verteld.

Waarom het werkgeversverhaal vaak beter door werknemers kan worden verteld.

i-love-my-job_23-2147518728Laten zien wie je bent, wat je voelt en wat je drijfveren zijn, is voor veel bedrijven in de praktijk niet gemakkelijk. Zéker niet als je je daadwerkelijk wilt onderscheiden, authentiek wilt zijn en een verschil wilt maken.

Daarom is het voor bedrijven belangrijk om een werkgeversmerk neer te zetten waarin een sleutelrol is weggelegd voor werknemers.
Vanzelfsprekend is daar een structuur voor nodig. Een goed communicatieplan en doelgerichte begeleiding. Maar dan blijken werknemers opeens als geen ander in staat om het werkgeversverhaal aansprekend over te brengen. Dat kan dan logischerwijze ook het beste plaatsvinden via de kanalen die die werknemers daar zelf voor willen inzetten en waarin ze een netwerk hebben opgebouwd.
Werkgevers die dat kunnen onderschrijven, doen er dan ook goed aan om die dialoog te faciliteren, zodat de medewerkers in hun contacten met de buitenwereld (via online netwerken) inhoud kunnen geven aan het werkgeversmerk. Daarmee wordt namelijk ook nog een ander probleem opgelost: het effectieve bereik van passieve zoekers (die over het algemeen de beste kwaliteit werk leveren).
Deze mensen vind je niet op jobboards, maar op online netwerken. En ze willen in de regel het liefst zelf benaderd worden.

Geen reactie's

Geef een reactie