beet AMC | blog
315
blog,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.1.1,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11.2.1,vc_responsive

blog

Er zijn nagenoeg geen andere bedrijven die in staat zijn om op hetzelfde niveau te realiseren wat het in Rotterdam gevestigde bedrijf TWNKLS realiseert: professionele, zakelijke toepassingen op het gebied van augmented reality. En dat betekent dus ook dat het bedrijf een enorme groei doormaakt. Daarom vroeg TWNKLS aan beet! om concepten te ontwikkelen voor een nieuwe recruitmentcampagne waarmee nieuwe, jonge developers worden aangetrokken. Voor een lifechanging job, wel te verstaan.
Triade Vitree is een zorggroep (jeugd- en (geestelijk) gehandicapten) in Flevoland en vroeg aan beet! om een campagne te ontwikkelen waarmee een belangrijke boodschap zou worden overgebracht naar potentiële nieuwe begeleiders, gedragsdeskundigen en hulpverleners: als je bij Triade Vitree  werkt, geloven we in jou, in je professionaliteit en in je kwaliteiten.
Livio is een belangrijke aanbieder van zorg in de Twentse regio van Enschede en heeft, net als veel andere zorgaanbieders, te maken met een krapte op de arbeidsmarkt. De organisatie wilde zich verzekeren van een meer duurzame, structurele instroom van verzorgenden en verpleegkundigen en schakelde beet! in om daarvoor een employer branding campagne te ontwikkelen. Het doel: Livio positioneren als een aantrekkelijk zorgwerkgever die werknemers maximaal de gelegenheid geeft om naar eigen inzicht keuzes te maken in de manier van werken.
... het enige wat er nog aan ontbreekt is dat mijn naam er niet bij staat.cultural-fit-cover-640x418Als je als recruiter zo’n reactie ontvangt van een sollicitant, dan versta je de kunst van goede arbeidsmarktcommunicatie. Maar de werkelijkheid van het werven is heel anders, zo blijkt uit het jaarlijks kandidatenonderzoek van HR dienstverlener Unique, waaraan 1.161 werkzoekenden hebben meegewerkt. Vacatureteksten bieden meestal onvoldoende informatie over de functie, vindt een meerderheid van de sollicitanten. Zo’n 53% zegt het ‘lastig’ te vinden om op basis van een vacaturetekst een oordeel te vellen over de potentiële match tussen hen en de functie.
employer branding employer impactNu we de crisis zo goed als achter ons hebben gelaten, wordt duidelijk dat er ook veel is veranderd op de arbeidsmarkt. Bij veel bedrijven en andere organisaties stonden de budgetten enorm onder druk, waardoor er simpelweg niet meer werd geïnvesteerd in employer branding. Jezelf aantrekkelijk maken als werkgever werd vervangen door persoonlijk recruitment en extra online jobpostings.